FAST PRIS FRÅN 9 990:-
KOM IGÅNG MED GOOGLE ANALYTICS 4
VI ÄR UTVALD GOOGLE PARTNER

DAYBRIGHT HAR 5.0 CUSTOMER RATING
NÅGRA AV DE KUNDER VI HAR HJÄLPT MED GOOGLE ANALYTICS






UNIVERSAL ANALYTICS FÖRSVINNER.
GOOGLE ANALYTICS 4 TAR ÖVER.
ÄR DU REDO?
Under många år har Universal Analytics varit förstahandsvalet av analysverktyg för – i ärlighetens namn – de allra flesta sajtägare. Men tiden med Universal Analytics är snart över, och från och med 1 juli 2023 kan du inte längre lagra några data. Därför behöver du göra flytten till Google Analytics 4 redan nu, inte minst för att du ska ha historiska data att analysera när det är ditt enda verktyg att jobba med.
Vi på Daybright har hjälpt mängder av företag att göra denna flytt till GA4 under de senaste åren. Vi har stor erfarenhet av implementation via Google Tag Manager, allt från grundläggande uppsättningar till uppsättningar för e-handelssajter och mer komplexa customlösningar.
SERVER-SIDE TAGGING
Förlåt, nu blir vi lite tekniska här. Men inom kort kommer tredjepartscookies att fasas ut och försvinna. Det gör att ni inte längre tillåts sätta cookies på besökarnas enheter, vilket i sin tur gör att ni inte heller kan samla in data och statistik på samma sätt som vi gör idag i Google Analytics. Därför behöver ni ha en strategi för hur ni ändå ska kunna få in nödvändig information.
Och det är här som server-side tagging för GA4 och datalagring i Google BigQuery kommer in i bilden. Rent tekniskt handlar det om att vi låter den egna webbservern sätta cookien istället för att låta en avlägsen server göra det, vilket gör att vi kommer kunna fortsätta samla in data kring besökare och beteenden. Det här är det som kallas för förstapartsdata, vilket även fortsättningsvis kommer vara fullt möjligt att samla på sig.
DET ÄR LUGNT, VI HJÄLPER ER.
- Uppsättning och konfiguration av Google Analytics 4 utifrån era behov och önskemål
- Konfiguration av standardiserade events
- Mätning av custom-events som är unika för just er affär
- Validering av insamlade data
- Implementation av e-handelsdata i GA4
FLER TJÄNSTER
- Samtycke kring cookies
- Optimering av sajtens hastighet
- Datalagring i BigQuery
- Dashboards anpassade för er verksamhet
UNIVERSAL ANALYTICS FÖRSVINNER.
GOOGLE ANALYTICS 4 TAR ÖVER.
ÄR DU REDO?
Under många år har Universal Analytics varit förstahandsvalet av analysverktyg för – i ärlighetens namn – de allra flesta sajtägare. Men tiden med Universal Analytics är snart över, och från och med 1 juli 2023 kan du inte längre lagra några data. Därför behöver du göra flytten till Google Analytics 4 redan nu, inte minst för att du ska ha historiska data att analysera när det är ditt enda verktyg att jobba med.
Vi på Daybright har hjälpt mängder av företag att göra denna flytt till GA4 under de senaste åren. Vi har stor erfarenhet av implementation via Google Tag Manager, allt från grundläggande uppsättningar till uppsättningar för e-handelssajter och mer komplexa customlösningar.
DET ÄR LUGNT, VI HJÄLPER ER.
- Uppsättning och konfiguration av Google Analytics 4 utifrån era behov och önskemål
- Konfiguration av standardiserade events
- Mätning av custom-events som är unika för just er affär
- Validering av insamlade data
- Implementation av e-handelsdata i GA4
FLER TJÄNSTER
- Samtycke kring cookies
- Optimering av sajtens hastighet
- Datalagring i BigQuery
- Dashboards anpassade för er verksamhet
VI ERBJUDER UPPSÄTTNING AV GA4 TILL FAST PRIS
Orolig för att kostnaderna ska dra iväg? Ingen fara, vi erbjuder implementation av Google Analytics 4 för er business till ett fast pris. Vi har två färdiga paket beroende på hur verksamheten ser ut. För dig som vill få ännu mer kontroll över vilka data som ni vill hantera, erbjuder vi en anpassad lösning. Kontakta oss så återkommer vi med ett kostnadsförslag!
GA4 BAS: 9 990 SEK
GA4 AVANCERAD: 29 900 SEK
GA4 E-HANDEL: Kontakta oss
Läs mer om de olika paketen nedan!
VI ERBJUDER UPPSÄTTNING AV GA4 TILL FAST PRIS
Orolig för att kostnaderna ska dra iväg? Ingen fara, vi erbjuder implementation av Google Analytics 4 för er business till ett fast pris. Vi har två färdiga paket beroende på hur verksamheten ser ut. För dig som vill få ännu mer kontroll över vilka data som ni vill hantera, erbjuder vi en anpassad lösning. Kontakta oss så återkommer vi med ett kostnadsförslag!
GA4 BAS: 9 990 SEK
GA4 AVANCERAD: 29 900 SEK
GA4 E-HANDEL: Kontakta oss
Läs mer om de olika paketen nedan!
GA4 Bas | GA4 Avancerad | GA4 E-handel | ||
GTM implementerat på sajten | ✔ | ✔ | ✔ | För att kunna sätta upp GA4 på er webbplats behöver Google Tag Manager vara implementerat, samt att Daybright har fått tillgång till kontot. |
GA4-setup | Grundläggande uppsättning av GA4. | |||
Uppsättning av GA4-egendom | ✔ | ✔ | ✔ | Daybright skapar en GA4-egendom i ert befintliga Analytics-konto, alternativt sätter upp en helt ny kontostruktur. |
Inställningar för datalagring | ✔ | ✔ | ✔ | |
Uppsättning av dataströmmar för webb | ✔ | ✔ | ✔ | Uppsättning av en anslutning mellan er webbplats och GA4-egendomen för att kunna samla in användbara data. |
Uppsättning av dataström för appspårning (Firebase) | ✔ | ✔ | ✔ | Upprättande av anslutning till app-spårning genom Firebase. |
Spårning av sidvisningar | ✔ | ✔ | ✔ | Uppsättning av spårning av sidvisningar för att kunna bygga rapporter som visar vilka sidor som är viktiga. |
Klickspårning | ✔ | ✔ | ✔ | Uppsättning av grundläggande klickspårning för att bättre förstå vilka objekt och länkar besökarna klickar på, och när de gör detta. |
Utökad GA4-setup | Anpassning av GA4 till era specifika affärsbehov. | |||
Workshop för optimerad GA4-uppsättning | ✔ | Tillsammans med er sitter vi ner och går igenom vilka behov ni har av mätning, vem som ska analysera datan, och vad som ska optimeras, och därigenom vad vi också behöver mäta. | ||
Utökad mätning av internsök | ✔ | ✔ | ✔ | Konfigurering av sökparametrar för era interna sökfunktioner, för att kunna mäta vad era besökare internt söker efter. |
Uppsättning av händelser för standardmätning | ✔ | ✔ | ✔ | |
Uppsättning av förbättrad mätning | ✔ | ✔ | ✔ | |
Uppsättning av rekommenderade händelser | ✔ | ✔ | Tillsammans med er beslutar vi vilka av Googles rekommenderade händelser som är relevanta för er affärsmodell. | |
Uppsättning av anpassad händelsespårning | 2 | 5 | Obegränsat | Uppsättning av händelsespårning på er sajt som inte tillhör kategorierna standard, förbättrad eller rekommenderade händelser, exempelvis klick på kontaktuppgifter. |
Konverteringsspårning | ✔ | ✔ | I samarbete med er ser vi över och skapar mikro- och makrokonverteringar som ligger i linje med era affärsmål. | |
Validering av data | ✔ | ✔ | ✔ | Daybright kontrollerar av att insamlade data matchar gamla Universal-egendom, alternativt att mätningen sker korrekt. |
Mappning av kundresa | ✔ | ✔ | Tillsammans med er och era utvecklare identifierar och mappar vi upp kundresan, från första besök till slutkonvertering, för att kunna bygga relevant händelsspårning längs hela resan. | |
Datalagerdesign & konfiguration | ✔ | ✔ | I samarbete med era utvecklare, går vi igenom GA4:s datalager, variabler och parametrar för att definiera vilka data som är viktiga för att ni ska kunna mäta e-handelsdata i GA4. | |
Integration med befintligt datalager | ✔ | ✔ | Om det inte är möjligt att bygga om ert datalager, mappar vi om befintligt datalager för Universal Analytics till att fungera även för GA4. | |
Uppgradering av datalager | ✔ | Tillsammans med era webbutvecklare säkerställer vi att det nya datalagret möter de nya kraven från GA4. | ||
Uppsättning av e-handelsevents | ✔ | I de fall e-handelsspårning saknas sedan tidigare genom Universal Analytics, sätter Daybright upp relevanta e-handelsevents, taggar och triggers för att kunna skicka e-handelsdata till GA4. | ||
Konfiguration av rapporter för intäktsgenerering | ✔ | |||
Anslutningar till övriga tjänster | ||||
Anslutning till Google Ads | ✔ | ✔ | ||
Anslutning till Google Search Console | ✔ | ✔ | ||
Datalagring i BigQuery | ✔ | Utökade möljigheter att följa insamlade data samt blixtsnabb tillgång till insamlade data, jämfört med upp till 48 timmar som standard. | ||
Pixlar | Uppsättning av pixlar för att kunna dra maximal nytta av optimering av annonsering i digitala kanaler. | |||
Facebook Pixel | ✔ | ✔ | ||
Google Ads Conversion Events + integration | ✔ | ✔ | ||
LinkedIn Insight Tag + händelser | ✔ | ✔ | ||
Pris | 9 990 | 29 990 | Kontakta oss |
DAGS ATT MIGRERA TILL GA4?
HÖR AV DIG SÅ HJÄLPER VI DIG!
Daybright är en del av Google Partner-programmet, vilket är en kvalitetsstämpel för vår kompetens inom Googles programhub.
PRISLISTA
GA4 BAS: 9 990 SEK
GA4 AVANCERAD: 29 900 SEK
GA4 E-HANDEL: Kontakta oss
DAGS ATT MIGRERA TILL GA4?
HÖR AV DIG SÅ HJÄLPER VI DIG!
Daybright är en del av Google Partner-programmet, vilket är en kvalitetsstämpel för vår kompetens inom Googles programhub.
PRISLISTA
GA4 BAS: 9 990 SEK
GA4 AVANCERAD: 29 900 SEK
GA4 E-HANDEL: Kontakta oss
Nattklubben som blev ett fantastiskt kontor
Vi sitter anrika Huset i Jönköping. Den tidigare nattklubben är nu en kreativ och inspirerande miljö för våra duktiga kollegor. Vill du återuppleva gamla (kanske något suddiga) minnen? Kom förbi oss på en kaffe och gå upp för den klassiska stentrappan igen.
Daybright AB
Norra Strandgatan 6
553 20 Jönköping
hello@daybright.se
036-10 02 31
Fördjupa dig om GA4
Universal Analytics kommer att stängas av 1 juli 2023. Efter detta datum kommer inte någon nya data att samlas in i Universal Analytics. Som användare blir du som fortfarande vill använda dig av Google Analytics därmed tvungen att börja använda Google Analytics 4.
Har ni koll på era cookies?
Det här är en text om cookie consent med mera. Det här är en text om cookie consent med mera. Det här är en text om cookie consent med mera. Det här är en text om cookie consent med mera.